שאלות תשובות בנושא למידה חברתית

ילדים הזקוקים להנחייה חברתית לעיתים קרובות יציגו קשיים בהתמודדות עם מצבים חברתיים, כגון קושי בכניסה לקבוצה, שמירה על חברים, הבנת רמזים חברתיים, פרשנות חברתית לא נכונה או ילדים אשר התמודדו עם אירועים חברתיים טראומתיים: דחייה קיצונית, התעלמות או חלילה חרם.

הנחייה חברתית היא תהליך פסיכו-חינוכי הכולל מפגשים ממוקדים בהם ילדים לומדים מיומנויות חברתיות ונורמות התנהגות חברתית נכונה. המטרה היא לעזור להם בפיתוח ושמירה על קשרים חברתיים תומכים. מחקרים מראים כי סביבה חברתית תומכת תורמת לרווחה הנפשית של הילדים, בעוד שחוסר ביטחון חברתי יכול להוביל לבדידות ונפילה בביטחון עצמי.

רכישת מיומנויות חברתיות בדרך כלל נעשית באופן טבעי דרך הדגמה וחיקוי בסביבה המשפחתית ובמסגרות חינוכיות. יחד עם זאת, ילדים שמתקשים להפנים את הכללים החברתיים יכולים להצטרך טיפול מקצועי. במקרים כאלה, פגישות ממוקדות עם איש מקצוע יכולות לעזור לשיפור המיומנויות החברתיות ובהתמודדות עם הקשיים.

כשהקשיים הינם ראשוניים ולא משמעותיים ניתן לתרגל בבית עם הילדים שיח חברתי נכון ולשם כך יצרתי את הערכה “ללמוד להיות חברים”, תוכלו להתחיל בלמידה ביתית ובמידת הצורך לאחר מכן לפנות לאיש מקצוע.

אופן ההנחייה משתנה ממטפל למטפל וישנן גישות שונות שהעיקריות שבהן, הנחייה פרטנית או הנחייה קבוצתית. אני מאמינה בהנחייה חברתית פרטנית, אחד על אחד, בייחוד שזוהי המסגרת הטיפולית הראשונה שבה מוצף הקושי החברתי, וזאת על מנת:
 1. להעריך ולאבחן באופן מדויק את קשייו של הילד. הקשיים בהיבטים החברתיים מגוונים ולכל ילד הסיבה שלו לחוסר השתלבות חברתית
2. למידה אחד על אחד מאפשרת לבנות מודל הנחייה אישי לילדים ומאפשרת אינטימיות בתהליך ההנחייה
3. לרבים מהילדים יש קושי בחשיפה בקבוצה ולכן ההנחיה הראשונית באופן פרטני מתאימה להם יותר

בהנחייה החברתית אנו מלמדים מיומנויות חברתיות והתנהלות חברתית בעזרת למידה, הסבר ותרגול פסיכו- חינוכי, ההנחה היא שהתלמיד מסוגל להבין את קשייו בנקודת מבט תאורטית ומביא אותן עמו לחדר הטיפולים ובתוך החדר בעזרת הסבר פסיכו- חינוכי אנו מגיעים לתובנות חברתיות.
ניתן להסביר זאת כהוראה מתקנת מיומנויות חברתיות

בעזרת חשיבה משותפת והסבר של הקשיים אנו עוזרים לתלמיד להבין את הבעייה, הגורמים המשמרים אותה (התנהגותיים, מחשבתיים וכו’) וחושבים יחד על דרכי התמודדות ומרפא. אני מאמינה שאנשים שמקבלים הסבר על הקשיים  מבינים אותם טוב יותר, הם בשליטה על מצבם והם פעילים בכדי לייצר שינוי.
ההנחייה מתבצעת בעזרת משחקים, יצירה, ספרים וכו’.

מישהו שיראה אותו, יבין אותו ויחד עם זאת ינתח את קשייו. על הילד לבטוח במנחה אשר ינטע בו תקווה כי המצב החברתי יכול להשתפר בעזרת עבודה עצמית ואמונה שיהיה טוב יותר

התוצאות הצפויות מהנחייה חברתית כוללות שיפור במיומנויות החברתיות של הילד, כמו תקשורת יעילה יותר, יכולת לפתח ולשמור על קשרים חברתיים ושיפור ברווחה הנפשית.

מוזמנים ליצור קשר עימי או עם אחת מהמנחות שלמדו את מודל ההנחייה שלי ומשם להמשיך. אל תשאירו את הילדים לבד עם הקושי, יש מה לעשות ויש תקווה. בחברות, נופר ירושלמי ספדה 053-3569499

המרחב החברתי

כאן לשירותכם בכל ייעוץ, עזרה או הכוונה הקשורה לחינוך.
ייעוץ חינוכי במישור הפרטני ובמישור המערכתי.​

ייעוץ חינוכי

ייעוץ חינוכי, עזרה או הכוונה שקשורה לחינוך.

הנחייה חברתית יצירתית

חברים זה אושר, חברים זה שמחה, חברים זה בריאות!

הנחיית צוותים

הנחיית צוותים חשובה לעבודה מיטבית.

כתיבת תכניות לימודים

תכנית המתאימה לצורכי המערכת והפרט.​

Wishlist 0
Continue Shopping

הצטרפו לניוזלטר שלנו!

הירשמו וקבלו הטבת הצטרפות של 5% הנחה בקנייה הבאה באתר

חדש במרכז החברתי

קורס הכשרת מטפלים חברתיים

למידה חברתית’ כיצד מלמדים?
כיצד הופכים ילד.ה מ’דחויים חברתית’ ל ‘כשירים חברתית’?

למידה חברתית’ כיצד מלמדים?
כיצד הופכים ילד.ה מ’דחויים חברתית’
ל ‘כשירים חברתית’?

קורס פרקטי להנחיה חברתית בקליניקה, בפרטני או בקבוצה

איזה כיף שהצטרפתם!

קוד קופון: hevrati5

Open chat
היי :)
אני כאן לכל שאלה