בסיום של כל מעגל למידה נוכל להכניס את המיומנות הנלמדת ל”סל מיומנויות” המורכב מהתנהגויות חברתיות לתלמידים.
לדוגמה-
המיומנות שברצוני ללמד: שאילת שאלות
הפעילות: מתרגלים שאילת שאלות באמצעות פעילות חווייתית.
פעילויות אפשריות: מתוך אוגדן פעילות – כישורים לקשר חברתי , קווקה חברתי וכדומה
יישום: המטרה שהתלמידים ידעו לשאול שאלות נכונות, אוספות מידע ולא שיפוטיות.
יש אפשרות לערוך מעקב אחר זה בטבלה מסודרת או בע”פ, במשך שבוע הלמידה התלמידים יוכלו לשתף במליאה בסוגי שאלות וכו’. לאחר זמן מה שנגיע להחלטה כי למידת המיומנות הושלמה, נעביר את המיומנות “שאילת שאלות” לסל המיומנויות (דמיוני או פיזי בלוח תוכן) ואפשר יהיה לעבור ללמידה של מיומנות נוספת לדוגמה: להפסיד בכבוד וכך הלאה.
מודל למידה זה ממחיש את יסודות “פירוק והרכבה” בלמידה (קראו בבלוג “נושא השיעור- כישורים חברתיים”)
כשיש לנו נושא כולל “מפורק” לתת נושאים כשהמטרה והיעדים ידועים קל לנו יותר להסביר לתלמידים את החומר בכל נושא ובלמידה חברתית בפרט, במפגשים קבוצתיים ופרטניים כאחד.
רוצים להבין יותר כיצד אני מלמדת כישורים חברתיים במרחב החברתי שלי?
מוזמנים לעיין בקובץ “כישורים לקשר חברתי- תלקיט למידה”