הנתינה מעשירה את הנותן (וגם את המקבל)

החודש בסימן חודש הנתינה.
ב 19.3.2024 נציין את יום המעשים הטובים ובסוף החודש ביד’ באדר ב’ 22.3.24 נציין את חג הפורים.

יום המעשים הטובים – יום חשוב זה התקיים לראשונה ב-2007 ביוזמתה של הגב’ שרי אריסון ומאז הפך לאירוע עולמי, מיליוני אנשים מתנדבים לטובת הקהילה והסביבה. זהו יום של עשייה משותפת למען הזולת, המדגיש את ערך הנתינה.
אני מאמינה שאין אהבה ללא נתינה. לא נוכל לאהוב בני אדם ללא היכולת לתת מעצמנו ולו במעט לתת מילה טובה, לתת עזרה, לתת חיוך ולתת את עצמך למען האחר. ‘נתינה’ הינה מיומנות חשובה ממעלה ראשונה היא מכוונת כלפי הסביבה אך היא בעיקר מעשירה אותך, הרבו בנתינה וזכרו “אף אחד לא נהיה עני מנתינה”.
*פעילות יום המעשים הטובים מצורפת בהמשך.

חג פורים – ה-חג של הילדים ושל הנותנים: צדקה לאביונים, משלוחי מנות וסעודת משתה כל אלה מאפיינים את חג פורים, זהו להביט מחוץ למעגל הקרוב ולהעניק לאלו שבצורך. פורים מציע גם הזדמנות לשיח על ערכים חברתיים כמו אכפתיות, סולידריות והכלה. בין אם זה במסיבות התחפושות, באירועים הקהילתיים או דרך פעולות הנתינה, כל אלו משמשים כדרכים ללמוד ולחזק את החיבורים החברתיים בין אנשים.
*פעילות פורים מצורפת בהמשך.

כולי תקווה שהשנה נצליח לציין את הימים הללו כפי שצוינו עד כה ושהמציאות הביטחונית לא תשבש לנו את התכניות אבל מה שבטוח שעם ישראל מלא בנתינה ואהבת חינם, ראו

בשורות טובות ושנדע ימים טובים מאלה.
בחברות,
נופר ירושלמי-ספדה

מה עוד?

להתחפש בפייסבוק

במיוחד בחג פורים, הרשתות החברתיות מוצפות בתמונות של ילדים מקסימים עם תחפושות. מה גורם להורים רבים לפרסם תמונות של ילדיהם דווקא בחג הזה והאם לתחפושת יש השפעה לטובה או פחות?

המלצת החודש

מארז "ללמוד להיות חברים"

לפני ימים אחדים השקנו את המארז שצריך להיות בכל בית ' ללמוד להיות חברים'. כל מה שצריך בכדי ללמד את הילדים מיומנויות והתנהלות חברתית נכונה

טיפ להורים

בשיח ילדים (וגם הורים) נשמע לא מעט פעמים המושג ‘חרם’. אחת ולתמיד בואו נעשה סדר למושג השכיח הזה, שלרוב השימוש בו אינו נכון. מה זה חרם?

‘חרם’ הוא מצב חריג וקיצוני, כאשר קבוצה של ילדים מבצעת דחייה קשה ומוחלטת כלפי ילד אחר. זה יכול להיות נתק חברתי גמור או אפילו אלימות פיזית. זהו אירוע משברי וטראומתי. אירוע חרם הוא לרוב אירוע קצר מועד עם עוצמה גבוה של פגיעות.
לעומת זאת, ‘דחייה חברתית’ היא פחות קיצונית ונמשכת זמן ארוך יותר, הילד/ה בעיקר חשים לא אהובים ולא רצויים וזה יכול לבוא לידי ביטוי במשחק בהפסקה, לא להזמין למסיבה או בשעות אחה”צ, הצקות קטנות. לרוב דחייה חברתית נמשכת זמן ארוך ויש בתוכה ‘עליות וירידות’ בטיב הקשר החברתי. פעמים רבות לילד/ה הדחויים פרמטרים התנהגותיים אשר גורמים לקבוצה פחות לקבל אותם.
אז מה קורה לילד/ה שלכם האם הם דחויים או מוחרמים תוכלו להיוועץ אתנו בכדי להחליט כי דרכי ההנחייה והטיפול הם שונים.

חשיבות רבה יש לחיבורים חברתיים. מאמר שנתקלתי בו מוצא הקשר בין חיבור חברתי לקוי לחיזוק רגישות לדחייה חברתית והופעת סימפטומים פסיכיאטריים. שווה קריאה על אף היותו באנגלית.

הרשמה למחזור מאי החלה

החלה ההרשמה לקורס מאי שייפתח בע”ה ב 1.5.2024 לכל המעוניינים להעמיק בלמידה חברתית זה הזמן לשריין את מקומכם ולהצטרף למאות שכבר נמצאים בשטח ומלמדים חברתית ילדים, בני נוער ואפילו מבוגרים.

פעילויות להורדה

יום מעשים טובים

קובץ פעילויות לכבוד יום המעשים הטובים והפעם בסימן ” עניי עירך קודמים”- נתינה לסובבים הקרובים לך, במעגל היומיומי הראשוני.

“מלחמה” פורים

לכבוד פורים בהשראת המשחק “מלחמה” קלפים יצרנו, רבקה זלושנסקי ואני את המשחק “מלחמה אנושי”.

קבוצות שכדאי להכיר

אנשי חינוך וטיפול הצטרפות לקבוצות הווטסאפ “ילדים אוהבים חברים”

קבוצת רכישה
למנהלי ביה”ס וארגונים

קבוצת הורים. להורים שרוצים ילדים חברותיים מתחילה להתגבש

חדש חדש חדש יש לנו ערוץ ווטסאפ
מוזמנים לעקוב

אינסטגרם
המרכז החברתי

Wishlist 0
Continue Shopping

הצטרפו לניוזלטר שלנו!

הירשמו וקבלו הטבת הצטרפות של 5% הנחה בקנייה הבאה באתר

חדש במרכז החברתי

קורס הכשרת מטפלים חברתיים

למידה חברתית’ כיצד מלמדים?
כיצד הופכים ילד.ה מ’דחויים חברתית’ ל ‘כשירים חברתית’?

למידה חברתית’ כיצד מלמדים?
כיצד הופכים ילד.ה מ’דחויים חברתית’
ל ‘כשירים חברתית’?

קורס פרקטי להנחיה חברתית בקליניקה, בפרטני או בקבוצה

איזה כיף שהצטרפתם!

קוד קופון: hevrati5

Open chat
היי :)
אני כאן לכל שאלה