אתגר חברות לשנה”ל תשפ”ב

8 שבועות- 8 משאלות לב

אני מאמינה שלכל איש חינוך משאלות לב למסגרת החינוכית שלו.

משאלות לב הן האמונות, המחשבות וההתנהגויות שאיש החינוך סוחב “בסל” האישי שלו ואותן הוא מעוניין להעביר לתלמידיו.

אך כיצד אמונות אלו שבפעמים רבות, נזרקות לחלל האוויר, לעיתים אינן פרקטיות לתלמידים (בעיקר לתלמידים הצעירים) ומעבר לסיסמה לא מיושמת התנהגות

בשנה”ל תשפ”ב נייצר חברות ולא רק נדבר חברות.
מי שעוקב אחריי מכיר את הרצון שלי לייצר פרקטיקות ולא דיבורים
שנת הקורונה הנכיחה עוד יותר את הצורך בקיום אקלים חברתי חינוכי במסגרות חינוך
וכמו בכל קיץ אני מקיימת “אתגרי חברות” לאנשי חינוך שמעוניינים לייצר אקלים חברתי חינוכי במסגרת שלהם.

גם השנה, לצורך הבנת הפרקטיקה נפתחת קבוצת אתגר בווטסאפ
בה חברים כ- 250 אנשי חינוך
שמפרים אחד את השנייה בכל שבוע בנוגע למשאלת לב שונה.

מכיוון שהקבוצה בתפוסה מלאה (מוזמנים לעקוב בשאר הרשתות החברתיות)
בכל סיום שבוע ארכז כאן את התכנים שעלו בקבוצה לטובת כולם.
מוזמנים לעקוב אחר רעיונות נוספים ברשתות החברתיות השונות.

משאלת ה הראשונה –
מי ייתן ובכיתה שלי… “נדון בפתיחות ובהקשבה לדעות ולמחשבות שונות ונדע לקבל את האחר”
אמן.

העלנו אפשרויות להראות לתלמידים נקודות מבט שונות בהתאם למשאלה
והשיח היה מגוון ועשיר.
דוגמה לכך, שרון פז זהבי הציעה:
“התמונה של המספר 9 ו-6 מי שעומד מצד אחד רואה 6 ומי שעומד מהצד השני רואה 9 זו המחשה נפלאה לנקודת מבט ולפרשנות”

 

לתקציר התכנים שהועלו ולרעיונות נוספים
היכנסו: משאלת לב 1- הקובץ 

 

 

 

 

משאלת מס’ 2 –
מי ייתן ובכיתה שלי…התלמידים ידעו לשתף פעולה ולעבוד בעבודת צוות”
אמן.

“שיתוף פעולה” היא מיומנות חברתית מורכבת אשר מכילה בתוכה המון מיומנויות: ויתור, איפוק, הפסד בכבוד, נימוסים ועוד…
בקבוצת הווסטאפ הועלו רעיונות לקידום משאלת לב זו בכיתה, מוזמנים לקרוא.

היכנסו- משאלת לב 2- הקובץ

משאלת מס’ 3 –

מי ייתן ובכיתה שלי…ידעו לפתור קונפליקטים”
אמן.

וואו וואו וואו “פתרון קונפלקטים” אין מורה שלא עוסק בכך, בעיקר בביה”ס היסודי.
נושא שלרוב מעסיק ומעצבן אותנו לעסוק בו אך הוא מרכיב התפתחותי חשוב בעולמם של הילדים
אז איך מלמדים אותו?

היכנסו- משאלת לב 3- הקובץ 

ברשת גם מצאתי קובץ יפה בנושא אך לצערי ללא כל קרדיט או אזכור הכותבים
(אשמח לתת להם ולהוקיר תודה על העשייה מי שיודע מי הכתב/כותבים) לעיון 

משאלת מס’ 4 –

מי ייתן ובכיתה שלי…יוקירו תודה”

הכרת תודה- מיומנות חשובה בכלל ובהקשר החברתי בפרט.
האדם המודה לחברו על מעשה/אמירה/ נתינה
מבין את הצורך באחר על מנת שהפעולה תתקיים.
אני מודה לכם עוקבים יקרים על כל העשייה החברתית, החשיבה החברתית וזה שהנכם כאן.
כי אני יודעת שהעשייה שלכם מקדמת עולם טוב יותר,
שלולא העשייה ייתכן והיו בחברתנו ילדים סובלים ובכך אני בעצם מבינה את החשיבות שלכם ומבינה שלולא אתם זה לא היה קורה…

היכנסו- משאלת לב 4- הקובץ 

 

משאלת מס’ 5 –

מי ייתן ובכיתה שלי…יכבדו אחד את השנייה ואת, הצוות המקצועי”

את משאלת ❤️ לב 5
אפתח בסיפור מחיי ביה”ס…
לעיתים רבות יש היעדרות של מחנכ/ת מהכיתה: יום חופשי, חלילה מחלה או היעדרות מכל סיבה שהיא.
והכיתה… והתלמידים… “חגיגה” ????????‍♀️
אז למי קוראים להסדיר את העניינים? לי, ליועצת .
ואז אני פותחת בשיחת “הקשב”????????
ופותחת בשאלה, תלמידים יקרים היכן חשוב שתתנהגו טוב יותר אצל חברים או בבית?
ומתחיל שיח שאקצר ואומר שבסופו נופלת ההחלטה,
חשוב יותר להתנהג אצל חברים יפה. כי זה נימוסים וכבוד וכדומה
ובבית, מתנהגים לעיתים כמו בבית.

אז איך נתנהג למורים האורחים בכיתתנו?
ומכאן ההמשך ידוע…
ומאותו שיחה שכזאת , יש לי סיסמה עם התלמידים “יש כאן אורחים” ????

ולכן משאלת ❤️ 5 תעסוק בכבוד
אבל בעיקר כבוד לאחר.
ותשים על השולחן את הבעייה שמטרידה מורים רבים כיצד מייצרים משמעת וכבוד גם אצל מורים מקצועיים?
הרי לא תשלחו את הבן /בת שלכם לחבר שיעשה שם בלאגן…????????
ותתפלאו גם זה קשור ליחסים חברתיים.

לקובץ משאלת לב 5- היכנסו לקישור 

 

מוזמנים המשיך ולהציע רעיונות נוספים כאן למטה ↓

ניפגש בשבוע הבא עם משאלה נוספת…

כאן לעזרתכם ולכל שאלה,
נופר ירושלמי- ספדה, יועצת חינוכית

כיתבו לנו :)

המרכז החברתי מעניק ייעוץ חינוכי למוסדות וארגונים חינוכיים בנושאים חברתיים, פיתוח ושכלול מיומנויות חברתיות. הנחייה חברתית פרטנית וקבוצתית,הרצאות, סדנאות וכתיבת תכנים חברתיים. ייעוץ והתאמה של מסגרות חינוכיות לילדים. הדרכה והכוונה לקראת ועדות השמה ושיבוץ בחינוך מיוחד.

יכול לעניין אותך בנוסף

רגישות לדחייה והמוח החברתי

חשיבות רבה יש לחיבורים חברתיים. מאמר שנתקלתי בו מוצא הקשר בין חיבור חברתי לקוי לחיזוק רגישות לדחייה חברתית והופעת סימפטומים פסיכיאטריים. שווה קריאה על אף היותו באנגלית.

המשך קריאה
Wishlist 0
Continue Shopping

הצטרפו לניוזלטר שלנו!

הירשמו וקבלו הטבת הצטרפות של 5% הנחה בקנייה הבאה באתר

חדש במרכז החברתי

קורס הכשרת מטפלים חברתיים

למידה חברתית’ כיצד מלמדים?
כיצד הופכים ילד.ה מ’דחויים חברתית’ ל ‘כשירים חברתית’?

למידה חברתית’ כיצד מלמדים?
כיצד הופכים ילד.ה מ’דחויים חברתית’
ל ‘כשירים חברתית’?

קורס פרקטי להנחיה חברתית בקליניקה, בפרטני או בקבוצה

איזה כיף שהצטרפתם!

קוד קופון: hevrati5

Open chat
היי :)
אני כאן לכל שאלה