כאן אני אפריד בין פעילות הכרות ראשונית לבין פעילות פתיחה (אם כי ברור שכל פעילות הכרות היא גם פעילות פתיחה)
פעילות הכרות ראשונית- פעילות בה אנו נדרשים להכיר באופן ראשוני את המשתתפים בקבוצה: צוות חדש, כיתות במעברים כמו כיתה א’ וכדומה.
פעילות זו תהיה לרוב תעסוק בפרטים אישיים בסיסיים: שם, מקום מגורים, הרכב משפחתי וכיוצא בזה. לעיתים נרחיב אותה עם שאלת “ציפייה” למה אתה מצפה ממפגש זה?
רעיונות למפגשי הכרות:
לתלמידי יסודי: “מטמון חברתי” , כרטיסיות הכרות בחבילה עוברת או במשחק מסלול לקבוצה.
לתלמידי חט”ב/תיכון: 

לצוותים:
לפעילות המלאה- היכנסו
פעילות פתיחה- מתקיימת כמצופה בתחילת מפגש ולה מטרות מגוונות:
1. איסוף הקהל ומרכוזו למפגש 2. פעילות או משימה שתציג את נושא המפגש 3. אוורור רגשות וסבב מה נשמע? (לחוש את הקהל. בהמשך קובץ קלפי “מה נשמע?”) 4. תיאום ציפיות ועוד.
אם ברצונכם לעסוק באקלים כיתתי/צוותי/ארגוני ההמלצה שלי להשתמש בערכת הפעילות אפשרית לפתיחה היא “אקלים לי” שפותחת מפגש בנושא אקלים כיתתי או צוותי.
פעילויות נוספות אפשריות היא שימוש באמצעים חזותיים:

לא משנה מה הפעילות שתבחרו תזכרו שהמטרה שלה היא מרכוז ואיסוף המשתתפים ללב המפגש.
למנחה תפקיד חשוב בארגון הפעילות וכדאי שהוא יגיע מאורגן וממוקד אך לא פחות חשוב, גמיש. בפעילות הפתיחה בפעמים רבות מציפים המשתתפים את תחושותיהם
שעלולות להסב את המפגש למקום שונה ממה שהמנחה תכנן. הפעילו שיקול דעת האם “מתאים לכם” תנודה זו מנושא המפגש או שלא
אבל בכל מקרה, הישארו אמפטיים ורגישים למשתתפים.
זה היה על קצה המזלג נושא חשוב ומשמעותי “הכרות ופתיחה” מקווה ששפכתי מעט אור על הנושא.
כל כך הרבה רעיונות יש ברשת לפעילויות הכרות ובאתר המרכז החברתי שתוכלו להשתמש בהם
אבל, אל תוותרו על פעילויות פתיחה והכרות ראשונית.
כי כמו שציינתי זו כבר “ציפייה” 🙂
לקובץ פעילויות הכרות “נעים מאוד” היכנסו
“מה נשמע?” קלפים להדפסה. היכנסו
בהצלחה בהכרות
ואם פעילות הכרות היא חלק מתהליך קבוצתי תוכלי לקרוא על תכנון הקבוצה החברתית היכנסו לקישור.