
זוכרים את כיפה אדומה? אז מה לכיפה אדומה ולחופש הגדול.
לשניהם כוונות טובות, את שניהם מאפיינת “תמימות” אך יש בהם סכנות.
ה”חופש הגדול” לעיתים מתנהג כ”זאב” ערמומי ולא בטוח וה”יער” יפה אבל אורבות בו סכנות כדוגמת תחושת ה”לבד” שעלולה לאפיין אותו ועלולה להזיק לילדים, לעורר חרדות או לחילופין להתנהגויות סיכוניות כתוצאה משעמום ולחץ חברתי.
אז מה נעשה?
נדבר בפתיחות על ה”חופש הגדול המסוכן” וננסה לייצר “עוגנים” שיעזרו לתלמידים להנות מהחופש באופן בטוח.
האחריות על ה”חופש הגדול” היא על ההורים אבל אנחנו אנשי החינוך נוכל לעשות הכנה לתלמידים ולהסב את תשומת לב המבוגרים.
הכנתי לכם בלוג עשיר לאפשרויות לחופש הגדולא
המלצות החודש

קיט פעילויות למידה חברתיות
החודש תוכלו להנות מתלקטי למידה לעבודה חברתית פרטנית, קבוצתית
או כיתתית במחיר מוזל

זה שיר פרידה
פעילות סיכום ופרידה עם שיר ומנגינה
מיומנויות חברתיות ורגשיות ותרומתן להצלחת ולרווחת הלומדים – המאמר הוא סקירה של הספרות על האופי והמבנה של אותן מיומנויות והרלוונטיות שלהן למגוון רחב של תוצאות
בחינוך, בכלכלה ובחיים.

טיפ להורים
למדו את ילדכם “חמלה”. היכולת לחמול על האחר תעזור לכם לגדל ילד חברותי וערכי (ולא כאמונה הרווחת “ילד פרייאר”).